Alle methoden om doelgroepen te targeten op interesses, demografische gegevens of conversies zijn nutteloos als de marketeer de doelgroep niet heeft bereikt. De meest effectieve manier om een gemeenschappelijke taal te vinden, is door de gebruikersinhoud te tonen die ze willen zien, leuk vinden, delen, enzovoort. Laten we eens kijken welke advertentie-indelingen Instagram en Facebook hebben. En dan – hoe u ze kunt gebruiken om informatie over te dragen aan een potentiële klant en uw product of dienst winstgevend te laten zien. Populaire Instagram- en Facebook-advertentie-indelingen Afbeelding Afbeelding is de meest veelzijdige optie voor elke adverteerder. Omdat u met zijn hulp de aandacht op de advertentie kunt vestigen, het product kunt laten zien, over het aanbod kunt praten (bijvoorbeeld kortingen, promoties, speciale voorwaarden) of het unieke van het product / de service kunt overbrengen. Houd er ook rekening mee dat Facebook het bereik van advertenties kan verminderen of advertentieroulatie kan voorkomen vanwege de grote hoeveelheid tekst. Om uw potentiële bereik niet te “verkleinen”, moet u controleren voordat u advertenties lanceert met een tool van Facebook. Zie Facebook Help voor meer informatie over het gebruik van tekst in afbeeldingen. Video Als het doel van uw advertentie is om meer mensen te bereiken, uw publiek te betrekken, videoweergaven of conversies te verhogen, dan zijn videoadvertenties een van de beste promotie-opties. Naar analogie met een afbeelding, als een video een grote hoeveelheid tekst bevat, zal het systeem de hoeveelheid verkeer “verminderen” – dienovereenkomstig zal de effectiviteit van dergelijke advertenties aanzienlijk verminderen. Je kunt de video niet bekijken met de Facebook-tool. Maar wanneer u een advertentie maakt in een advertentieaccount, ziet u automatisch een waarschuwing dat de video veel tekst bevat en dat de advertentieprestaties mogelijk laag zijn. Selectie Aanbevolen is een advertentie-indeling waarmee gebruikers snel door sociale media kunnen bladeren en rechtstreeks vanaf hun smartphone kunnen kopen. De selectie bevat de hoofdafbeelding of video en daaronder zijn er nog 4 extra. Instant Experience is een klik-om-te-openen, levendige, merk- en productadvertentie-indeling op volledig scherm voor mobiele apparaten. In feite is dit een volwaardige webpagina waar de gebruiker naar toe gaat zonder Facebook of Instagram te verlaten. Suggesties Dit is een korting voor een product of dienst. Deze aankondiging bevat een afbeelding, titel en beschrijving van de speciale aanbieding. Formaat van reclameaanbiedingen op Facebook en Instagram Na op de advertentie te hebben geklikt, heeft de gebruiker de keuze: kopen in een offline outlet of in een online winkel (als de verkoper de mogelijkheid heeft om te kiezen waar te kopen). In het eerste geval wordt na het klikken een QR-code getoond, die in een offline winkel kan worden verstrekt en korting krijgt. In de tweede verschijnt een promotiecode voor invoer op de site. Pagina publicaties Met de bovenstaande formaten is het eenvoudig om berichten op een pagina te maken en ze vervolgens te adverteren. Dit is goed voor het vergroten van het bereik en de betrokkenheid van posts (meer likes, reacties, saves en andere reacties van gebruikers). Individuele advertenties zijn niet zichtbaar in de feed van uw pagina en daarom is het niet altijd handig om reacties en opmerkingen snel bij te houden. Maar bij het promoten van een post ziet een marketeer onmiddellijk statistieken over bereik / interacties en opmerkingen, wat betekent dat u snel kunt reageren en reageren op antwoorden / verzoeken / opmerkingen, enzovoort. Vergaderingen Een advertentie-indeling die bijna identiek is aan afbeeldingen / video’s, maar met een onderscheidende creatieve bijeenkomst. Dat wil zeggen, de titel en beschrijving kunnen niet worden gewijzigd (ze worden automatisch van de vergaderingspagina gehaald), de CTA-knop is “Gaan” of “Geïnteresseerd”. Meeting advertentie-indeling op Facebook en Instagram U kunt ook uw eigen advertentietekst, uw eigen afbeelding of video toevoegen in plaats van de omslag van de gepromote vergadering. Pagina’s Bijna hetzelfde als vergaderingen, maar in plaats van het evenement zelf, bevat de advertentie een link naar de pagina en een knop ‘Abonneren’. De belangrijkste taak van dit formaat is om meer abonnees naar de pagina te trekken. Advertentie-indeling voor Facebook- en Instagrampagina’s Uitvoer Alle bovenstaande formaten helpen bij het voltooien van de meeste taken met het promoten van goederen / diensten op Facebook of Instagram. Om niet te worden verward met de advertentie-indeling: Bepaal het doel van de advertentiecampagne en formuleer welk eindresultaat je wilt behalen. Selecteer het type advertentiecampagne (en dus het type optimalisatie). Kies een advertentie-indeling, afhankelijk van het type advertentiecampagne. Als je geen ontwerpers hebt om je video te bewerken, gebruik dan afbeeldingen, maak een carrousel en diavoorstellingen. (Denk eraan om bij het werken met afbeeldingen de tekst erop te beperken).
|
https://marketingbook.shop/ |